High School, here I come! ;D

Ja då har jag precis kommit hem från skolan då! Det var en informations-kväll där för alla blivande "9th-gradare". Jag kommer då inte gå 9th-grade, utan 10th-grade, så jag kommer alltså hoppa över ett år och börjar direkt på motsvarande gymnasiet i Sverige, men jag fick komma i alla fall eftersom jag är ny. (a)
Det var ganska annorlunda där från hur det skulle ha varit i Sverige. Det var massa ramsor man skulle lära sig, vi kollade på orkestern och alla cheerleaders, och vissa körde några lekar.

Efter det fick jag mitt schema. Jag kommer ha 3 lektioner på alla A-dagar, och 4 lektioner på B-dagarna. Jaa.. det kanske jag inte har berättat om? i USA har de speciella A-dagar och B-dagar. Varannan dag är det en A-dag, och varannan är det en B-dag. Alla A-dagar ser lika dana ut och har samma lektioner i samma ordning, och alla B-dagar har samma lektioner och ordning de också. ;D

Alltså, mitt schema kommer se ut såhär:

A-dagar:

Class 1: German 1 (95 minutes)
Short break: 7 minutes
Class 2: Concert Choir (95 minutes) <--- krävde audition! ;o
Short break: 8 minutes
Class 3:  English 9 (95 minutes)
Lunch break: 20 minutes (inte för mig på A-dagar eftersom jag slutar efter 3:e lektionen)
Class 4: Excused block 4 (ingen lektion)

B-dagar:

Class 1: World history and geography (95 minutes)
Short break: 7 minutes
Class 2: Health and physical education (95 minutes)
Short break: 8 minutes
Class 3: Algebra 1 Honors (95 minutes)
Lunch break: 20 minutes
Class 4: Earth Science (95 minutes)


*Phew* Det tog lång tid att skriva det där! ;o

Aja, jag har det liiite lyxigt, för på A-dagar så slutar jag ungefär kvart över 12! Så varannan dag slutar jag ungefär klockan 12 i skolan, och varannan dag slutar jag cirka klockan 2! ^^

Innan vi åkte hem efter skolbesöket så åt vi på Smokey Bones! Dom har FRUKTANSVÄRT goda revbenspjäll! *drägel* (a)



Så om du någonsin har vägarna förbi Virginia Beach och Smokey Bones, Tveka icke! Spring in så fort du kan och grabba första bästa bord och beställ på direkten! Annars missar du verkligen nått! ;D


Det är förresten många som har frågat om när bilderna på mit hus kommer ut. Jag lovar att dom kommer inom kort, för jag var nämligen ute och fotade huset från alla möjliga vinklar idag. Jag är bara för trött för att lägga in alla bilderna nu. (a)
So, Be patient! Dom kommer troligen imorgon! ;D (idag svensk tid)

Nu är det läggdags för Martina.. det är ju en dag imorgon också! ;D
Ha det bäst!
Pussar

/Martina ;3

Kommentarer
Postat av: sara

svar: åh, tack snälla du! :D

2010-08-27 @ 13:13:34
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Hanna

åh, vad mysigt allt låter! :D <3

jag, kika in på bloggen då och då, för headern kommer snaart! <3<3

2010-08-27 @ 13:36:55
URL: http://hajofu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0