Jersey

Hej igen :D

Ja, eftersom den här bloggen ska handla om mitt liv i USA, så har jag ju inte precis så jättemycket att skriva om när jag inte ens är där, men jag tänkte lägga in ett litet inlägg om Jersey då, eftersom det också var en resa i sig.

Alltså, för ungefär 4 veckor sen så for jag iväg med flygplanet från arlanda med destination Paris. Ja, vi åkte alltså via Paris till Jersey, och stannade även i 3 dagar där.
Eftersom Paris är en skitstad enligt mig, (väääldigt dyrt, mycket ficktjuvar, varmt som fan och slutligen aaaaalldeles för stor stad) så tänker jag inte berätta mycket om den vistelsen som var helt onödig. Eller ja, helt onödig kan den ju inte ha varit. Nu vet jag ju i alla fall att jag aldrig ska åka dit igen!
....

Nu är jag orättvis. Paris var inte bara dåligt. Jag har i alla fall sett Mona-Lisa irl! *överdrivet stolt*
Men men, nu ska jag gå vidare till vad detta inlägg verkligen handlade om, alltså Jersey.

... *och däääär tappade Martina intresset om att skriva ett helt inlägg om Jersey*
Ett inlägg om Jersey skulle bli alltför jobbigt att läsa! Ni får helt enkelt stå ut med lite mindre fakta. :)

Vi kom, Vi var, Vi stack.
Vi hade jättekul där, men STS var lite väl... kan inte hitta rätt ord. Outbildade? Oerfarna? Ja, typ.
Men som tur var så hade vi jätteroligt i alla fall, och vår värdfamilj var underbar! :D
Det som var absolut roligast under resan var att åka banana boats! För er som inte vet vad det är, så är det som en lång banan som man sitter på och håller i sig i snören. Undertiden så åker en motorbåt framför som "the banana boat" sitter fast i. Alltså går det ganska fort, och det är inte det lättaste att försöka hålla sig kvar på bananen när han som kör motorbåten försöker få av än.
Banana boats = REKOMMENDERAS STORT!

Nu har väl minst hälften av er där ute dött av utråkning, så jag tänkte bjuda på några bilder från Jersey under resten av inlägget! Enjoy! :)









Ha det bäst!
Pussar



Kommentarer
Postat av: Zarah

hej brooh, sts ledarna var både outbildade och oerfarna eftersom de flesta aldrig hade gjort något sådant här innan (: weird people.

Gilla Jersey !! (:

2010-08-03 @ 16:31:47
Postat av: martina

Exakt broh!

Men vi hade det bäst där i alla fall ;)

2010-08-03 @ 17:21:23
URL: http://virginiagirl.blogg.se/
Postat av: anna

Är sugen på att åka på språkresa men jag vet inte än. Kan du inte skriva lite mer om det? Är det värt pengarna? Är det tråkigt? Vad gjorde ni osv. Skulle bli jätteglad om du svarade på detta!

2010-08-12 @ 15:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0