Martina Svarar!

Godkväller! :)

Sen det har blivit känt att jag ska flytta till USA har jag fått många frågor hit och dit med hur det känns och så. Jag kanske inte alltid har varit så "rak" med allt, för vissa saker kan vara lite svåra att första för andra som inte sitter i samma sitts. Desutom kanske jag inte har utväcklat mina tankar omkring det som ni som frågat velat, men det är för att det blir ganska jobbigt att svara samma sak om, och om igen varje gång någon ny frågar. :s

Dit jag vill komma med detta är att jag tänker sammanställa dom "vanligaste" frågorna jag får, och försöka svara på dom så bra jag kan i detta inlägget. Om ni saknar nån fråga är det bara att säga till så ska jag försöka svara på det också :)

1. Fråga:
Hur känns det?

Det är blandade känslor. Vissa dagar känns det: "Yes! Det här kommer bli superkul! Nu kör vi!" medans det känns lite deppigare andra dagar: "Åhnej, fixar jag verkligen detta? Jag som inte ens kan så bra engelska, och alla andra känner ju redan varandra!" Men i överlag känns det spännande.

2. Fråga:  Varför ska du flytta?

Jo, det är så att min pappa har fått jobb där borta i USA. Han är militär, och ska alltså nu jobba som representant för Sverige på den platsen. En länk mellan Sverige och Nato som finns där helt enkelt.
Den possitionen kommer han ha i 3 år framöver. Efter det bär det av hemmåt igen!

3. Fråga: Vad är det bästa med att du ska flytta?

Hm, det är en svår fråga. Jag tror det är att jag kommer få uppleva så mycket nytt, och lära mig flytande engelska tillslut! Hela mitt "jobb-liv" kommer se mycket bättre ut också om jag har en examen från high school, och om jag kan just flytande engelska och allt detdär. Sen kommer jag nog kunna utveckas i mitt favoritämne också - dansen! :D

4. Fråga: Vad är det jobbigaste med att flytta?

Det är också en svår fråga. Jag tycker så mycket är jobbigt. Såklart har kompisarna en stor del där. Det kommer bli jobbigt att lämna dom här hemma som jag älskar mest.
En annan sak som är jobbig är också allt som jag hade planerat att göra inom kommande framtid! Det är så mycket som jag plötsligt inte kommer få uppleva som jag har längtat efter så mycket. Det kan bara vara så lite som att jag inte kommer få vara 9:e klassare på en skola jag gått på i hela mitt liv. Jag kommer liksom aldrig få vara det högsta hönset där. Låter fånigt, men en sån liten sak som jag alltid vetat skulle vara självklart, är plötsligt helt borta. Det kommer aldrig att hända igen. En till sak som är jobbig är att lämna dansen. Det gick väldigt bra för mig där förra terminen, och jag vill inte lämna allt nu när det känns så bra! Men men, bättre att sluta på topp än i botten.

5. Fråga: Kommer du aldrig tillbaka till Sverige igen?

Jo, jag kommer ju komma och hälsa på i Sverige minst 1 gång i halvåret! Efter 3 år slutar min pappas jobb här också, och då kommer hela familjen tillbaka till Sverige igen. Eller ja, kanske inte jag. Jag är ju 18 år då, så jag får ju bestämma själv var jag vill bo.
Jag vill inte säga något nu, det är ju 3 år kvar tills jag måste bestämma det!

Så, det var allt!
Ha det bäst!

Pussar




Kommentarer
Postat av: olivia

Jag tycker att det är sjukt coolt att du vågar flytta! Jag hade nog aldrig klarat de!

Men usch vad konstigt det kommer kännas när du inte är i skolan, du får lova att hälsa på någon gång! När flyttar du?

2010-08-05 @ 21:00:45
URL: http://oliviaiss.blogg.se/
Postat av: martina

Jaa.. egentligen vågar jag ju inte riktigt. Jag hade hellre stannat kvar här i Sverige, men nu har jag ju liksom inget val. :'D

Jag kommer sakna klassen otroligt mycket, och det är ju verkligen synd att det inte blev nån klassresa nu, för det hade jag verkligen velat vara med på...

Ja! Såklart jag kommer tillbaka och hälsar på!



Ha det bäst! :)

2010-08-06 @ 19:30:01
URL: http://virginiagirl.blogg.se/
Postat av: martina

sorry, glömde svara, haha:'D



Jag flyttar den 23/8. Alltså om 2 och en halv vecka ungefär.

2010-08-06 @ 19:31:21
URL: http://virginiagirl.blogg.se/
Postat av: Rebecca W

om jag fick bestämma skulle du inte få flytta alls men men, det bestämmer ju inte jag :)

2010-08-11 @ 22:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0