Svar på frågor



Svar till: "Du vet nog vem jag är"
1. Öhm, ja.. hah, jag vet vem du är och svaret är nej på den frågan.. x3

Svar till: "Anna"
1. Oj.. svår fråga. Det är så mycket som är annorlunda, så det är svårt att säga vilket som är det mest, men jag tror att det nog är hur själva schemat i skolan är helt annorlunda... eller kanske att nästan INGEN är ute och cyklar eller går. ALLA åker bil nästan överallt! : o

2. Jodå! Vänner har jag fått, och dom är jättesnälla :D Sen är det fortfarande lite "halvt" med många av dom, men det är ju som i vilken del av världen du än flyttar till; det tar lång tid att bygga upp en lite djupare relation med en ny människa(; Och yess, jag trivs, men jag saknar fortfarande Sverige enormt!

3. Engelskan går mycket bättre! I början var det ganska lätt att förstå vad dom sa, men mycket svårare att snacka, men nu går det nästan helt flytande skulle jag vilja säga.. :3 Det är sjukt vad fort det går! :o

4. Oj.. ännu en till svår fråga, haha. Nejmen.. det har väl gått bra, fast vi har väl fuskat lite grann med t.ex halloween, haha. Och nu till jul kommer vi väl inte precis klä in hela huset och trädgården i julpynt som dom gör här. Det är helt sjukt! haha :D

Svar till: "Anonym"
1. Oj! Jag har ingen aning. Haha. Jag tror det är som i sverige.. att alla vuxna betalar en viss summa i skatt för att skolorna ska kunna gå runt. Däremot så måste du betala alla dina skolsaker själv. De vill säga allt du kan tänkas behöva i skolan så som: Pennor, sudd, linjaler, skrivhäften, papper, miniräknare(du måste ha en speciell sort som kostar kring 100 dollar = ungefär 700 svenska kronor just nu) etc.

2. Det är olika vad dom tycker. Dom flesta tycker bara att det är kul och häftigt att träffa någon från ett annat land, och blir imponerad över att man vågar, men det finns nog vissa som inte gillar utlänningar så mycket, precis som i sverige.

3. Det är nog precis samma sak där. Dom flesta tycker det är häftigt, men andra gillar dom inte lika mycket.:3

4. Hahah, JA! Det är helt sjukt vad onyttig mat det finns överallt! hah :'D Det är nästan omöjligt att äta nyttigt! Men vi försöker äta bra mat så gott som vi kan, men det är ganska svårt. haha :'D

5. Jag tror det bästa blir om nått år. När man knappt kommer ihåg hur det var i början, och allt går så mycket lättare. Det bästa just nu är att min engelska utvecklas så mycket, och att jag får lära känna så många nya vänner! :D Desutom är inte vädret så dåligt.. 24 plusgrader när det nästan är November kallar jag skönt;D

6. Nej, jag är helt själv. Hah. Jag känner ingen annan svensk här i min egen ålder i hela Virginia Beach-området tyvärr. Jag tror inte det finns så många fler än bara jag. Men det är faktiskt en annan tjej på min skola som kan snacka flytande svenska, men jag pratar inte så mycket med henne.. :'D

Svar till: "Anonym"
1. Yäzz, haha, det har jag, men det tar nog lite längre tid innan jag har riktigt djup relation med dem(:


Tack för alla era frågor! Jättekul att ni ville fråga så mycket, även om det mer var några personer som hade fler frågor på lager än andra. ^^
Hoppas jag kunde svara på dom tillräckligt bra, annars får ni säga till, och ni är fortfarande välkomna att ställa fler frågor! :D

/Martina

Kommentarer
Postat av: bellsäänn(bella)

fin blogg :D

2011-06-06 @ 10:01:42
URL: http://soomebella.blogg.se/
Postat av: Gniztra

Fin blogg du har ;-)

Känner på mig du skulle gilla smyckena och sminket på Gniztra.com

Check it out :-)

Puzz

2011-06-22 @ 22:08:37
URL: http://www.gniztra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0