Länge sen uppdatering...

Förlåt förlåt förlåt förlåt för hemskt dålig uppdatering.
Jag har mått skit hela den här veckan. :/
När jag kom hem från första High School dagen ville jag ALDRIG gå tillbaka dit igen! Så dåligt som jag har mått denna vecka har jag aldrig mått i hela mitt liv. Ingen som inte varit med om det kan förstå hur det känns. :/

Jag har fortfarande svårt att sova på nätterna, för jag drömmer konstiga drömmar. Jag vaknar jätteofta och får för mig konstiga saker och kliver upp ur sängen och utför det konstiga.
En natt vaknade jag och fick panik för att jag inte hade fler en ett par strumpor framme vid sängen. Jag hade fått för mig att jag var tvungen att ha med mig minst 5 par strumpor till skolan, och sprang upp för att leta efter fler.

Imorgon påbörjar jag min andra vecka på skolan. Jag vet att jag inte kommer må bra imorgon innan jag går dit, för jag ska byta nästan ALLA mina klasser. Jag har nämligen kommit in på IB nu, så nu ska jag byta till massa nya IB-klasser. Desutom har jag fått ett par riktiga toppelärare! Och nu måste jag byta dom. Min Science lärare är jättebra! Han frågar alltid om jag hänger med, och berömmer vad jag gör, och nu måste jag byta ut honom mot någon som kanske inte alls är lika förstående och bra! :(

Jag är så jävla sur för att jag inte kom in innan skolan börjat! Nu måste jag starta om hela ångest-processen, och troligen så kommer jag ligga efter i massa ämnen också. Desutom måste jag lära känna nytt folk, och kommer troligen aldrig få träffa de andra jag snackat med igen. Det går nämligen över 1800 elever på skolan... :/

Jag hoppas att allt snart känns bättre, men just nu vill jag bara hem. Jag vill att allt ska vara som vanligt igen.... Det enda som håller mitt hopp uppe är att alla som jag pratat med som varit med om ett High School-år eller liknande, säger att den första månaden är tuffast. Sen blir det långsamt bättre, och tillslut vill man inte hem igen!

I lördags var jag förresten på min första danslektion! Det var fruktansvärt kul att äntligen få dra igång igen, och det var några som var snälla å snackade med mig också och välkomnade mig till dansskolan. :)
Det som var kul att se var att lektionerna inte skiljer sig så mycket alls från de svenska. (:
Det var den första riktigt lyckade stunden här i USA på länge... <3

Hoppas ni har det bra!

Återkommer så fort jag kan :)
håll utkik!
/Martina

Kommentarer
Postat av: Anna

Fyfan va jobbigt :/ jag an knappt föreställa mig hur sjukt jobbigt du måste ha det, jag kände mig rätt nere första dagarna av gymnasiet, men där pratade iaf alla svenska och jag har massor av gamla vänner i samma skola. Du som är ensam och på "fel" språk, fy -.- hoppas det blir bättre.

2010-09-13 @ 17:46:25
Postat av: THEA

åh. va bra att dansen har börjat!

de blir bra ska du se!

men jag vill att du kommer hem! gävle suuuuuuuger utan dig. älskar dig min plupp! <3<3<3<3

2010-09-13 @ 19:46:54
Postat av: Anonym

Tänk possitiva tankar, då blir allt bättre. Ju mer du tänker negativt, desto värre blir det. Tro mej... jag har varit i exakt samma situation som du!!



Jag vet att det är HEMSKT, det värsta man kan tänka sej!!! (Ny skola, nytt språk, nytt land, nytt folk och inga vänner.)



Det kommer gå toppen ska du se, även fast det inte känns så just nu. :)



Om du vill så kan du höra av dej, jag har många super tips åt dej! :)



(Jag skrev med min e-mail adress.)

2010-09-13 @ 19:54:46
Postat av: Zarah

heja dig Martina! Jag skulle aldrig klara något sådant som du gör just nu, plugga utomlands, bo utomlands. Inte för att du har något val, men du är ändå så otroligt modig tjejen!

Önskar dig all lycka. You go girl!!

2010-09-13 @ 21:11:27
Postat av: idabrodin

fortsätt kämpa martina !:)

2010-09-14 @ 22:15:48
Postat av: Adina

ÅH HEJA MARTINA!

IB kommer säkert bli ännu bättre 8D

GO MARTINIS, GO!

2010-09-15 @ 18:03:20
URL: http://mrsernst.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Hur går det med allt?



/Nyfiken i en strut!

2010-09-21 @ 00:36:45
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu får du uppdatera snart, skriva nånting kort bara, så att vi vet att du mår bra, man blir ju orolig :(

2010-09-21 @ 13:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0